اعلان افقى

الأربعاء، 17 يوليو 2013

احب رجل متزوج و اكبر مني بكثير فهل استمر معه

  • مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات مشاكل عامة,مشاكل تقنية,مشاكل التعليم,مشاكل صحية,مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات



مرحبا بكم فى مدونة مشاكل الحب والزواج - مدوونه للمشاكل العاطفية والزوجية والاجتماعيه ومشاكل الشباب والبنات
هنعرض مشكلة وبعض الحلول ليه وياريت تشاركونا برائيكم معانا

انا عادية في كل شئ احب رجل متزوج ويتجاوز عمرة الاربعين وهو ايضآ يحبنى او كما يقول لى اننى الحب الوحيد الذى مر بحياتة رغم هذا العمر ورغم انة متزوج ولا يستطيع تطليق زوجتة او الانفصال عنها من اجل الاولاد ليس من اجلها لان المشاكل بينهم تتزايد يوميآ وانا احب هذا الشخص ورفضت خطابآ كثيرة من اجلة فلا اعلم احبى لة كافى لانجاح هذة العلاقة ام انة الحنين الى الاب المفقود فى حياتى وهل ستستمر علاقتنا ام ان فارق السن الذى يتجاوز العشرون عامآ سوف يقضى على حبى لة واذا تركتة وان احبة واكملت حياتى مع غيرة سوف اراة فى عيون غيرة فانا اعشقة ولا استطيع العيش بدونة اسفة على الاطالة عليكم ارجوا الرد عليا (تيما)

بعض الحلول المقترحه: 
الحب يصنع العجائب والاقدار يصنعها الله وان كان القدر فيه نصيب لهدا الحب فدعي قلبك وعقلك الحكمان لموظوعك هدا فلا يوجد اجمل من السعادة والتمتع بالحب الصادق وبالعكس كبير السن يعرف كيف يعش بسعادة من خلال تجاربه بالحياة وربنا عز وجل شرع تعدد الزوجات لانه ادرى بمخلوقاته البشرية والمشاكل بين الزوجين هي فاكهة الحياة0وان الله يفعل مايريد0بعض الحلول المقترحه:  

السلام عليكم انا ها انصحك وانتى حر انا متجوزه واحد متجوز اكبر منى 19 سنه كان بقولى انه مفصول هو وهيه بس الحقيق مش كان احد يعرف غير الله عز وجل انا دلوقتى متجوز بقالى 4 سنين كل يوم مشاكل المهم انا بقولك علشان تشوف غيرك سيبك منه ربنا ها بعوضك احسن منه سيبه الى مراته واولاده هو حر معهم لو اجوزتى ها تتعبى فى حياتك لو عايزه نصيحه اخته يبق لالالالالالالا
بعض الحلول المقترحه:  

 رغم انه الحب الوحيد صدقينى اللى انتى بتعملى دة مش كويس عشان هو فاتح بيت ومخلف ورغم الخناق الل بينه هو ومراتة مسيرهم يفهموا بعضهم ولو مابيحبهاش ماكنش اجوزها وامنعى حبك منه وانسى لان دة رجل متزوج وانصحك بلابتعاد عنة لانك ممكن تجيبى مشكلة كبيرة لنفسك و جربى تفكرى كدة فى المستقبل واولادة لما يكبرة منظرك مش كويس قدامهم وهو لو كان بيحبك كان قالك
لاكن هو مجوز وبيحب مراته وحسيها انتى مرة كدة واسالى نفسك هل اللى انا يعملة دة كويس هل ممكن ادمر عيله مالهش زنب فى ايدىوحاولى تتلاشى هذا الرجل وابدائى حياتك الجديدة بالمرح والسعادة وعيشى حياتك وحاولى تنشغلى بحاجات انتى حابها وبعتذر لو كنت طولت

بعض الحلول المقترحه:  
 بجد عن خبرة وانا فوق الاربعين برضو بلاش تضيعي وقتك معاه لانة هوه مش هيتجوزك لظروفة ده لومكنش بيلعب بيكي واحب اقلك فيه ناس بتلعب الدور تماما يعني ممكن يعيط بالدموع وهوه كذاب
- الافضل الاتظلمي نفسه معاه ولاتظلميه ده لو كان صادق لانة لو بيحبك بجد يقي انتي بتخدي منة حبه لاولادة وبعده عنهم.
وعن خبرة مش هتزوجك ابداااا .
ياريت تشاركونا برائيكم معانا

1 التعليقات:

انا عمري 16 واحب واحد اكبر مني عمره 29 سنة وهو متزوج بس ماعنده اولاد زوجته مابتجيب اولاد وهو بحبني كتير وانا بحبه كثير من شهر متعرفين ع بعض وبيحكي انو مفكر انو يتزوج مرة ثانية ف انا عايز نصايح منكم

إرسال تعليق