اعلان افقى

الأربعاء، 17 يوليو 2013

حبيبي يتجاهلني وده طبع فيه اسيبه ولا ماسبوش اقلم حياتي علي التجاهل ده

  • مشاكل عامة,مشاكل تقنية,مشاكل التعليم,مشاكل صحية,مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات 

رمضان2013, سكرابز رمضانى فرش رمضانية

مرحبا بكم فى مدونة مشاكل الحب والزواج - مدوونه للمشاكل العاطفية والزوجية والاجتماعيه ومشاكل الشباب والبنات
هنعرض مشكلة وبعض الحلول ليه وياريت تشاركونا برائيكم معانا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا اول مره اكتب هنا او اشارك في مواقع كده انا مش عارفه اقول ايه بس خليني اقول اللي قلبي يقولي عليه
دايما بتحصل بيني وبينه مشكله ودايما هي مشكله واحده ومش لاقيالها حل عدم الاهتمام والتجاهل الفظيع اللي هو عايش فيه دا غير انه اصلا علي طول بينسي تليفونه ويسبني انا بقي اخبط راسي في الحيط انا بجد خلاص تعبت حاسه اني ولا حاجه في حياته وللاسف الشديد اكتشفت ان ده طبع فيه وان طول حياته هوا كده ماعندوش حتة الاهتمام بالاخرين بس انا هكون مراته ازاي مش بيهتم بيه انا لن اسمح له بتحطيم كياني لن اسمح له بتجاهل جروحي لن اسمح له بالتلاعب بمشاعري لن اسمح له بالدعس على كرامتي لن اسمح له بتمزيق كبريائي لن اسمح له بان يجرح فؤادي لن اسمح له بإلغاء مبادئي ولذلك قررت أن الغي الحب من قاموسي قررت أن احذفه من قلبي قررت أن أخرجه من عقلي قررت أن لا يكون محور حياتي قررت أن أمزق ذكرياتي قررت أن أعيش لنفسي قررت أن أداوي جرحي لوحدي قررت أن لا استشير قلبي وانا دلوقت عايزاكم تشاركوني قولولي اعمل ايه ياتري انا صح ولا غلط اسيبه ولا ماسبوش اقلم حياتي علي التجاهل ده واعيش كدا وخلاص اكون لاشئ في حياته وبالتالي هيكون هو كمان لا شئ في حياتي
اعمل ايه والله تعبت

بعض الحلول المقترحه: 

هههههههه ايه كمية الن اسمح دي!وكمية القراراة دي
بس قوليلي هنا هونتي عايذا ايه
يعني اقصد عايذا الحب والشغل بتاع الايام دي ولا عايذا الستر والجواز؟
اصل لو عايذا الحب يبقا ده واحد مش بيحبك ولا عندو استعداد يحبك وده من الاخر
ولو عايذا الستر يبقا استني نصيبك في بيتكم مش في تليفون واحد صاحبك
تقدري تقوليلي هوا بالنسبالك ايه اقصد في حياتك يعني خطيبك كاتب عليكي ومتقوليش بحبو وبيحبني واحبشتكنات دي اصلها قديمه ومبتفتحش بيوت ناس
بصي ومن الاخر عقلك في راسك وتعرفي الصح فين ومتهينيش نفسك وكرامتك اللي عاوز يتجوز بيبص للمحترمه للي ملهاش علاقات للي بتمشي عينها في الارض مش للي مصاحبا وبتجري وراه وكده


بعض الحلول المقترحه:  

 اللى حضرتيك عايزة انه يهتم بيكى شئ جميل و بد منه فى الحب انما تسبيه وتنسى الحب وكدا شئ صعب ن مافيش انسان عاقل بيعيش لوحده من غير ما يكون فى حد بيحبه ويخاف عليه… الخ
انتى فى ايدك تغيرى منه وتخليه يهتم بيكى وبكل اللى حاوليه كمان فكرى كويس
بعض الحلول المقترحه:  

بصراحه انا من رائي انك تسيبي ومش تسالي فيه لانك انتي هتتعبي اوي وبعدين هو لما بيحبك لازم يهتم بيكي وعلطول يكون معاكي ويعرف اخبارك حتي لو هو طبعه كده مع كل الناس المفروض انتي يكون ليكي طبع تاني خالص وربنا يقدم اللي فيه الخير
ياريت تشاركونا برائيكم معانا

1 التعليقات:

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا اول مره اتكلم على شي يخصنى وبالتحديد على مشاعري وارجوا من حضرتكم التكرم ومساعدتى فى مشكلتى وساكون ممتنه لكم بدالك انا كنت من لايؤمن بالحب ودات يوم وقعت فى حب شخص حيث ابهرنى بحسن اخلاقه وكلامه وتصرفاته الراقيه جدا وكان يحبنى ويسئل عنى ويريد ان يعرف كل شي عنى ولا يريد ان يفارقنى ابدا سواء بمرافقتى طوال اليوم وحين اعود الى المنزل يهاتفنى ولا يوجد بينى وبينه اى فعل حرام فقط حب شريف وصادق وفجاة بداء يتجاهلنى ويختلق الاعدار ما معنى هده الافعال

إرسال تعليق