اعلان افقى

الثلاثاء، 16 يوليو 2013

حبيت شاب من على النت ويتهرب منى بعد فتح موضوع الزواج

  • مشاكل عامة,مشاكل تقنية,مشاكل التعليم,مشاكل صحية,مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات 
رمضان2013, سكرابز رمضانى فرش رمضانية 
 
 
مرحبا بكم فى مدونة مشاكل الحب والزواج - مدوونه للمشاكل العاطفية والزوجية والاجتماعيه ومشاكل الشباب والبنات
هنعرض مشكلة وبعض الحلول ليه وياريت تشاركونا برائيكم معانا

السلام عليكم اود ان اعرف رئيكم فى مشكلتى تعرفت من فترة صغيرة على شاب من حوالى شهر على النت وقالى انة معجب فينى وبعدين قالى انة بيحبنى انا مش بقدر اتكلم مع حد فى التليفون كأحتراما لى اهلى لكن قالى انا عايز اكلمك فى الموبايل احيانا برد علية واحيانا لاء حكالى عن نفسة وحياتو هو عندو 21 وبعدين طالب انو يقابلنى عشان نشوف بعض وبعدين يجى يتقدملى قالى مش هينفع اجى على طول فى البيت من غير ما اشوفك انا وافقت بس لسة ماشفنيش قولتلو لو حصل نصيب وشوفنا بعض هقول لى اختى تيجى معايا ووافق وانا محتار يعنى اقبلو ولا اعمل اية وهو كان بيكلمنى كل يوم ويسألأ عنى بقالو يومين مكلنيش وبعدين فى اليوم الاول انا بعتهلو رسالة قولتلو يارب تكون بخير وبعدين اتصل وقالى انا معيش رصيد غير دقيقة والتانى يوم ما اتصلش اكلمو انا ولا اية شكلو بخيل ورمة هههه مش عارفة اتصرف يعنى ازاى خصوصا انى بفكر فى هل صادق ولاكذاب مش عارفة

بعض الحلول المقترحه:

اول مره اشوف مشكله وحلها في نفس الموضوع
لا وايه في العنوااااااااان ((حبيت شاب ويتجاهلني بعد فتح موضوع الزواج))
يعني بيخلع
اولا يعني ايه اتعرفتي عليه من شهر ووصلتو في الكلام الي حد الزواج
يعني ايه اتعرفتي عليه من شهر وعلي النت وحبتيه وراغبا في الزواج منو
تقدري تقوليلي انتي حبيتي فيه ايه ؟
تعرفي عن شخصيتو ايه
غير انك حبيتي اسلوب وطريقه في الحوار لكن الحب مش كده ولا الزواج بييجي كده
عليكي بالتريس والتفكير
انا هختصر البكلام علشان مطولش في الرد
ارتقو البدايات حتي لا تولمكم النهايات
لو عايذ يشوفك يجي البيت عندكم ويشوفك
الراجل الصح بييجي من الباب مش من النت !!

بعض الحلول المقترحه:

بصى يا حبيبتى كلنا مرينا بمواقف زى ده بس بجد خديها نصيحة متحاوليش تحبى حد على النت لأن ده مش حب ده تعود وبس وبعدين ازاى من خلف شاشة فيه حب؟ ارجعى لنفسك كده وسيبى أمرك على الله ومتستعجليش اللى فى نصيبك هيصيبك
 بعض الحلول المقترحه:

انتظري نصيبك نفسي اعرف يا بنات ليش بتستعجلو ع الزواج يعني بتخوني ربك واهلك وبتكلمي شاب ما بتعرفي عنو شي وبعدين انا بحذرك لا تقابليه لو بدو يشوفك يجي لبيتك ويشوفك عند اهلك ولو ما عجبتيه خلص ما في نصيب غير هيك ما في كلام
كذب الشباب مخادعين كالذئاب

 بعض الحلول المقترحه:
السلام عليكم اختي الكريمة
كل الشباب راح يعملو هيك لأنهم بيحبو البنت من جانب رومنسي او من جانب جنسي
فأنتي ابعدي عنهم ولا تعطيهم مجال خليكي بنت محترمة وشريفة وتأكدي يا اختي انو لما تتكلمي مع شاب ينظر الله اليكي نظرة تضيق منها السماوات والأرض
ارجعي الى الله وتوبي من الآن واذا استمريتي في التوبة ربنا سوف يظلك في ظله ان شاء الله
لأنك بنت نشأتي في طاعته
ياريت تشاركونا برائيكم معانا

0 التعليقات:

إرسال تعليق