اعلان افقى

الأربعاء، 17 يوليو 2013

أنا فتاة عمري 22 مطلقة وتقدم لخطبتي رجل من بلد غير بلدي مطلق

  • مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات مشاكل عامة,مشاكل تقنية,مشاكل التعليم,مشاكل صحية,مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات



مرحبا بكم فى مدونة مشاكل الحب والزواج - مدوونه للمشاكل العاطفية والزوجية والاجتماعيه ومشاكل الشباب والبنات
هنعرض مشكلة وبعض الحلول ليه وياريت تشاركونا برائيكم معانا

أنا فتاة عمري 22 مطلقة وتقدم لخطبتي رجل من بلد غير بلدي مطلق ولديه بنت. صغيرة متعلم وعمره 42 سنة تغرقت اليه عبر إلنت وبعد شهرين طلب يدي للزواج مع العلم بأني معجبة فئك وبحبوه بس خايفة من فرق السن ياتر ع العلاقة مستقبلا ؤلانو بزواجي الأول كنت معتقدة الحب إلا اين أحاول أعمال العقل في هذا الزواج ؤلانو كمان حابة أكمل تعليمي وعندي طموحات وخائفة تنكسر بعد الزواج وكمان خوفي لإنو من غير بلدي ؤالاختلاف بين الزوجين في العادات والتقاليد وأنا بتمنئ تنصحوني كيف أعرف إذا هو مناسب لي أو فيه مميزات وما هي السلبيات في مثل هذا الزواج انصحوني جزاكم الله خير

بعض الحلول المقترحه: 
اتمنى تسمعي نصيحتي أحب انصحك من قلبي من أخت لأختها وأقلك أوعك بلاش تغلطي غلطت عمرك والله حتندمي زيي أنا أنامتزوجة برجل أكبر مني في السن بــ12 سنه طبعاً مش من بلدي متزوج كمان معاه ولدان هو بيعمل في مستشفى ولكن عشت معاه سبه شهور في قمة السعاده بس وللأسف لما راح لزوجته الأولى تغير خالص ومش عايزني وبتمنى أننا اسيبه والآن أنا بمر بمرحله صعبه جداً جداًبس أنا ما زلت أحبه ومش قادرة على بعده بلاش ارجوكي مستقبلك الضمن من أي شئ في حياتكبعض الحلول المقترحه:  
أنا فتاة عمري 22 مطلقة وتقدم لخطبتي رجل من بلد غير بلدي مطلق ولديه بنت. صغيرة متعلم وعمره 42 سنة تغرقت اليه عبر إلنت وبعد شهرين طلب يدي للزواج مع العلم بأني معجبة فئك وبحبوه بس خايفة من فرق السن ياتر ع العلاقة مستقبلا ؤلانو بزواجي الأول كنت معتقدة الحب إلا اين أحاول أعمال العقل في هذا الزواج ؤلانو كمان حابة أكمل تعليمي وعندي طموحات وخائفة تنكسر بعد الزواج وكمان خوفي لإنو من غير بلدي ؤالاختلاف بين الزوجين في العادات والتقاليد وأنا بتمنئ تنصحوني كيف أعرف إذا هو مناسب لي أو فيه مميزات وما هي السلبيات في مثل هذا الزواج انصحوني جزاكم الله خير

بعض الحلول المقترحه:  
اوعى يبقى بتحكمى على نفسك بالطلاق مرة تانية والفشل فى حياتك مهما عملك ومهما قالك انا عملت زيك وادينى ندمانة ندم عمرى وبعد ماكنت مطلقة مرة بقت مرتين والناس بيعايرو بالى جة خد الى عايزة ومشى لان الناس مبتسكتش مع ان جواز رسمى ومعلن
بعض الحلول المقترحه:  
 انا انصحك بعدم الزواج لاني امر حاليا بنفس التجربة وندمت كثيرا لاني اتخدت القرار بسرعة انصحكي اختي بالصبر حتي ياتي نصيبك ولا تفكري بالمال او غيره فالراحة النفسية اهم بكثثثثيييررررر

 بعض الحلول المقترحه: 

نا كمان مقيم في بلد عربي … وبنصح اي بنت واي ولد بلاش تاخد الا من بلدك احنا شفنا هنا العادات والتقاليد مع احترامنا للاخوة العرب الا انها لا تصلح معنا بتاتاً … وكمان بكرة وبعده اولاد المصريين بيلاقوا مشاكل كتير هنا انا شوفت ابناء ست مصرية وابوهم من نفس بلد ال مقيم حصلهم كتير من المشاكل بسبب كدة … وفرق السن هيبقى مصيبة اكبر كملي تعليمك وهتلاقي ابن حلال من بلدك ومتقارب في السن
بعض الحلول المقترحه: 
 


انا عايش في بلد عربي . بصي بلاش احسن هذا الجواز لاسباب كثيره وركزي في اكمال تعليمك وان شاء الله تتزوجي رجل مصري من بلدك يفهمك وتفهميه
ياريت تشاركونا برائيكم معانا

0 التعليقات:

إرسال تعليق