اعلان افقى

الثلاثاء، 16 يوليو 2013

خايفة اقول لامي عن حبي لانى اخاف تغير مدرستي بسبب حبي لشاب يعمل فيها

  • مشاكل عامة,مشاكل تقنية,مشاكل التعليم,مشاكل صحية,مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات 
 رمضان2013, سكرابز رمضانى فرش رمضانية

مرحبا بكم فى مدونة مشاكل الحب والزواج - مدوونه للمشاكل العاطفية والزوجية والاجتماعيه ومشاكل الشباب والبنات
هنعرض مشكلة وبعض الحلول ليه وياريت تشاركونا برائيكم معانا
حاسة حالي مخنوقة انا عمري حاليا 18 سنة انا كنت عايشة بامريكا لمدة 17 سنة يعني مولودة هناك ورجعت لبلدي وانا عمري مافكرت بالحب ولا اني اعمل صديق عادية في حالي حتى لو كلمني ولد بالشارع عندي عادي ارد عليه كانه بنت تكلمني رحت لمرسة في بلدي وصادفت شاب هو يبان هادي الطبع وهدا الشاب يعمل في المدرسة في المقصف يعني يصلح الساندوش وهيك المحل الموجود بالمدرسة عسى فهمتوا علي المهم حبيته مو قادرة اقضي يومي إلا وانا افكر فيه مرات بحلم بيه عايزاه هو بس مو عارفة ليه اساسا بدون ما اتدكرة هو على طول ببالي ماعندي اي نية اني اعترفلة بحبي بس المشكلة اني عرفت من طالبة معي بالمدرسة انها شافاته وهو يمشي مع بنت تانية للمدرسة اصراحة مش عارفة اصدقها ولا لا هو من النوع إدا مشى عيونه على الارض محترم وبزيادة نادر جادا يبتسم “اقصد امام البنات ” حتى لما يعطوه البنات الفلوس يحلول ان مايلمس ايديهم حتى يوم يمد الفلوس لاي بنت بيحطها على الطاولة
هديك المرة ابتسم لموقف صار والبنات متجمعات زي منتوا عارفين مقصف وزحمة والمدرسة بس للبنات حسيت ان قلبي بيوقف نغزني كان حدا طعنه بخنجر ليه يبتسملها
المشكله هنا اني انا اكتير صريحة مع امي بس حايرة كيف اقولها اخاف تغير مدرستي بسبب حبي لشاب يعمل فيها ودي اقول لامي احس حالي راح ارتاح إدا خبرتها بس مدري كيف
بليز علموني ايش اسوي وي ارتاح صار لي بالمدرسة شي 5 اشهر
انتظر ردكم ما اعرف ايش اعمل


بعض الحلول المقترحه:
اذا فعلا انتى حاسة انك حترتاحى لما حتقولى لوالدتك قولى لوالدتك ايه المشكلة يعنى ؟؟؟؟
وبعدين حتى اذا حتتنقلى من المدرسة اتنقلى يبقا أحسن بردوه
عارفة ليه فى مثل هذا الوضع الافضل انك تتعاملى مع الموضوع كما يجب انتى كدة لأة عطيطيله أكبر من حجمه وشغلتى نفسك هو بيتعامل مع كله واحد ومصرحلكيش بحاجة ولا كلمك خلاص كبرى دماغك أنتى كمان عشان متتعبيش نفسك كل ده على أعصابك وبأذن الله حتنسيه قريبا مع الوقت وحتنسيه أكتر مع أقرب حب ان شاء الله
أخوكى الانســــــــــــــــــــــــــــان الطيب
وشكرا
والسلام عليكم






ياريت تشاركونا برائيكم معانا

0 التعليقات:

إرسال تعليق