اعلان افقى

الخميس، 18 يوليو 2013

انا طويل جدا وطولى مسببلى عقدة ومش عارف اعمل ايه

  • مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات مشاكل عامة,مشاكل تقنية,مشاكل التعليم,مشاكل صحية,مشاكل زوجية,مشاكل الحب,مشاكل الشباب,مشاكل البنات



مرحبا بكم فى مدونة مشاكل الحب والزواج - مدوونه للمشاكل العاطفية والزوجية والاجتماعيه ومشاكل الشباب والبنات
هنعرض مشكلة وبعض الحلول ليه وياريت تشاركونا برائيكم معانا

السلام عليكم ….انا طالب فى اولى جامعة طولى 178 سم وحا سس طول الوقت ان انا طويل والمشكلة دى مقصرة على نفسيتى ومش عارف اعملها اية انا ماكنتش طويل كدة بس طولت مرة واحدة كل ما اقول انا مش هشغل بالى بالموضوع دة تانى ارجع افكر فيه واضايق فى ناس كتير بتقول ان الطول للولاد شىء عادى فى الاخر انت ولد بس الكلام دة ما بيغيرش اللى جوايا ونفسى فى حل يبينى مش طويل واكون عادى فى طولى وهل انا طولى عادى ام ملفت اية الحل
بعض الحلول المقترحه:  
على فكره انا بنت وطولى 174 سم وكمان بلبس كعب عالى 5 سم يعنى بكون اطول منك ومع ذالك بتباها بطولى جدا جدا انت بس يمكن رفيع عشان كده حاسس جسمك مش مناسب انا كنت كده وانا صغيره كنت رفيعه وكان طولى باين مش حلو ولما تخنت اصبحت 100 100 اتخن بس انت شويه ومتعقدش نفسك
بعض الحلول المقترحه: 


صراحة عندنا نفس المشكلة بس الفرق اني بنت طولي 174 بحس نفسي طويلة شوي عملتلى زي مقلت عقدةبس بحاول اتاقلم معاها يعني مش حقدر اغير حاجة وبالعكس الطول احسن من القصر على القليلة لما تحتاج حاجة توصلها ههههههههه بس حظرتك يعني ولد وبصراحة طولك كويس جدا على فكر


بعض الحلول المقترحه:  
سبحان اللة الناس بتمنو يطولو وناس بتمنو يقصرو ليش هيك ما حدا عاجبو حالو ليش ما نحمد ربنا ع النعم الي اعطانا اياها
ويكون بعلمك طولك كتتتتيييييييييييييير حلو وشباب كتير بتمنو يوصلو لطولك فارض بنصيبك واحمد ربك واللة الطول شغلة حلوة والكل بتنماها بس مش عارفة لي انت عكس الناس ما شاللة عنك انت طويل بس طولك حلو ومناسب واصلن البنات بحبو هاد الطول
واهم شي خليك واثق من نفسك كتيييييييير
وبتمنالك كل التوفيق

بعض الحلول المقترحه: 


فيين ثقتك بنفسك
مفروض تحب شكلك زى ماهو لان ربنا هو الى خلقنا وخلق ملامحنا
يعنى مفروض تكون راضى وتقول الحمد لله يااارب
ارضى عن شكلك من جواك
لما تمشى فى الشارع شوف الناس الى على الرصيف بتشجت وشوف وشوف وقول الحمد لله الذة عافنا
واشكر ربنا دايما وخليك قنوع وحب نفسك بكل حاجة فيك حببببببببها
 
بعض الحلول المقترحه: 

 
 
هحكيلك قصة جميلة جدا
مرة تلات عربيات كانوا ماشيين في غابة وكل واحد بيشتكي للتانيين عربيته … كانوا عربيتين كبار وواحدة صغيرة … الصغيرة مش عاجبها نفسها .. ولا الكبار عاجبهم نفسهم … ومرة واحدة لاقوا شجرة مقلوبة في الغابة … عارف مين بس اللي عدت ؟؟ الصغيرة …
العبرة : ان حاجات كتيرة اوي بنتضايق منها … لو فكرنا شوية هنلاقي ان ربنا ليه حكمة في كدة … وصدقني انت كدة مش طويل ولا حاجة … انا اعرف اخ في 3 اعدادي وطوله حوالي 190 … ما شاء الله لا قوةالا بالله … وحتي لو طويل ارض بحالك وجدد نشاطك وسيبك من الهموم وسيبك من كلام الناس
بعض الحلول المقترحه: 

 
السلام عليكم يا اخي
انت زعلان علشان بتقول على نفسك طويل
طب 178 سم ده طويل طب جوزي اقوله ايه ده انا بقول عليه مش طويل وهو 185 سم واخواته ماشاء الله اطول منه 190 ده اخوه الصغير
يااخي انت طولك عادي بالنسبة للرجاله عادي طبعا فما تتعقدش ولا حاجة
وبعدين الطول في الرجاله كويس اوي وفي بنات كتير ومعظم البنات بتتمنى ترتبط بشاب طويل
الطول هيبة على راي المثل
ياريت تشاركونا برائيكم معانا

1 التعليقات:

انا عني كابنت ما ابغى الا واحد طويل وعلى فكرة ترى البنات يكرهو العيال القصار ونا نفس الشى مو حلو لمن الولد يكون قصير بالعكس الطول هيبه

إرسال تعليق